ZAPYTANIE OFERTOWE NR 9/2019
- Zamawiający:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Centrum Innowacji i Transferu Technologii,
ul. Prawocheńskiego 9, 10-720 Olsztyn.
- Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego:
Art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r.,oz. 1843) – postępowanie poniżej 30 tys. euro.
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem niniejszego zamówienia jest optymalizacja tekstur anatomicznych oraz usunięcia artefaktów dla 20 obiektów 3D o min rozdzielczości 1 mln trójkątów w ramach projektu „Integracja oprogramowania okularów rozszerzonej rzeczywistości (AVRO2) z haptycznymi kontrolerami (AVRO PAD) przestrzeni trójwymiarowej w aplikacjach medycznych odzwierciedlających wysoki stopień wierności obiektów” realizowanego w ramach projektu „Inkubator Innowacyjności 2.0” w ramach projektu pozakonkursowego MNiSW „Wsparcie zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników prac B+R w jednostkach naukowych i przedsiębiorstwach” nr POIR.04.04.00-00-0004/15 na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej między Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego a Ministrem Rozwoju i Finansów w dniu 16 listopada 2016 r. Priorytet IV, Działanie 4.4).
- Zleceniobiorca w ramach świadczonej usługi zobowiązany będzie do łączenia siatek pozyskanych różnymi metodami skanowania 3D w jeden obiekt oraz wykonania korekcji kolorystycznej skanów 3D w celu dopasowania do rzeczywistych kolorów preparatów medycznych przy wyświetlaniu na urządzeniach typu Oculus Quest i Oculus Rift S.
- Warunki realizacji:
- Przedmiot zamówienia musi zostać wykonany zgodnie z warunkami przedstawionymi w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz zgodnie z zapisami umowy zlecenia stanowiącymi załącznik nr 3.
- Wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia ponosi Zleceniobiorca.
- Zleceniobiorca nie może być powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Zleceniobiorcą, a Zleceniobiorcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadaniu, co najmniej 10% udziałów lub akcji;
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli;
- Zleceniobiorca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia i nie zalega z płatnością podatków do Urzędu Skarbowego oraz z opłatą składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Wymagania względem Zleceniobiorcy:
- doświadczenie w czyszczeniu i uzupełnianiu siatek pozyskanych z rzeczywistych preparatów anatomicznych;
- znajomość technik remeshingu w kontekście fotogrametrii;
- doświadczenie w pracy z wypalaniem tekstur z danych uzyskanych metodą fotogrametrii na gotową siatkę;
- doświadczenie w pracy z teksturami anatomicznymi, uzupełnianie brakujących fragmentów, zakrywanie markerów użytych przy skanowaniu, szwów powstałych w wyniku łączenia wielu tekstur, oraz usuwanie artefaktów powstałych przy preparowaniu obiektów;
- doświadczenie w optymalizacji z fotogrametrii do wyświetlania w urządzeniach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości;
- doświadczenie z formatami plików fbx, obj, glTF w środowisku Unity, stl;
- dopasowanie siatek pozyskanych w fotogrametrii do danych pozyskanych metodą rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej;
- doświadczenie w tworzeniu obiektów 3D metodą fotogrametrii wysokiej rozdzielczości (z obrazów źródłowych 2D minimalne wymiary bitmapy 8200x5500 pikseli);
- doświadczenie w pracy z programem do fotogrametrii;
- doświadczenie w pracy z programami Blender 2.8 i Unity;
- doświadczenie w pracy z danymi medycznymi.
- Obowiązki Zleceniobiorcy:
W ramach umowy Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
- Wykonania w ramach istotnych postanowień umowy (załącznik nr 3) przedmiotu umowy zgodnie z niniejszym zapytaniem ofertowym z zachowaniem należytej staranności.
- Dokonania poprawek w przypadku konieczności wprowadzenia zmian lub korekty błędów na wyraźne polecenie Zamawiającego w terminie do 2 dni roboczych od dnia otrzymania uwag na email.
- Zleceniobiorca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących zlecenia i nie udostępniać ich osobom trzecim. Klauzula o poufności stanowi załącznik nr 2.
- Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność z tytułu ewentualnego naruszenia autorskich praw majątkowych lub innych praw zależnych osób trzecich.
- Termin wykonania zamówienia
Termin realizacji zamówienia: od 7 stycznia do 21 stycznia 2020 r.
- Kryteria wyboru ofert:
1. Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:
a) Cena – 80%
b) Doświadczenie – 20%
- Sposób oceny ofert:
Kryterium 1 – cena – proporcjonalnie wg wzoru:
Najniższa cena brutto z badanych ofert
C = ---------------------------------------------------- x 80 pkt
Cena brutto ofert badanej
Kryterium 2 – doświadczenie – punkty zostaną przyznane za wykazaną liczbę realizacji związanych z grafiką komputerową lub obiektami 3D (zgodnie z informacja wskazaną w załączniku nr 1 Formularz Ofertowy):
- od 1 do 3 realizacji – 10 pkt
- powyżej 3 realizacji – 20 pkt
3. Zamawiający może przyznać Oferentowi maksymalnie 100 punktów. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów 1 i 2.
IX. Termin, miejsce i forma składania ofert
- Ofertę należy przesłać drogą elektroniczną na adres: hanna.marciak@uwm.edu.pl do 27 grudnia 2019r. do godz. 15.00 lub przesłać na adres:
Centrum Innowacji i Transferu Technologii, ul. Prawocheńskiego 9,10-720 Olsztyn.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- W toku oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dot. treści złożonych ofert.
- Zamawiający dopuszcza złożenie przez każdego Oferenta tylko jednej oferty i wyłącznie za wzorze stanowiącym zał. nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Oferent przed upływem terminu złożenia oferty może zmienić lub wycofać swoją ofertę. Oferta wycofana nie będzie rozpatrywana.
- Koszty przygotowania oferty ponosi Zleceniobiorca.
X. Sposób i warunki płatności:
- Cenę za zamówienie należy skalkulować jako cenę ryczałtową za cały zakres przedmiotu zamówienia. Cena za zamówienie zawierać ma w sobie całkowity wydatek ponoszony przez Zamawiającego z tytułu wykonania wszystkich świadczeń wymaganych do wykonania.
- Zleceniobiorca przedstawi ofertę w walucie polskiej, kwota brutto. Rozliczenie nastąpi między stronami również w walucie PLN.
- Za wykonanie usługi będącej przedmiotem niniejszej umowy, Zamawiający zapłaci Zleceniobiorcy wynagrodzenie ryczałtowe tj. na podstawie rachunku/faktury VAT.
- Rachunek/Faktura VAT musi zawierać numer umowy, z której wynika płatność.
- Zamawiający zapłaci należność wynikającą z dokumentu wskazanego w ust. 4 przelewem na konto wskazane przez Zleceniobiorcę, w terminie do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wytawionego dokumentu o którym mowa w ust. 4.
XI. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty:
- Postępowanie ofertowe zostanie rozstrzygnięte do dnia 30 grudnia 2019 r. O wynikach postępowania Zamawiający poinformuje pocztą elektroniczną.
- Pytania dot. niniejszego postępowania w zakresie merytorycznym prosimy kierować na adres: anatomia.info@uwm.edu.pl (Katedra Anatomii, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie), a w zakresie formalnym na adres: hanna.marciak@uwm.edu.pl (Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie).
XII. Informacje dodatkowe:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania ofertowego.
- Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny ofert wiarygodności złożonych przez Oferentów dokumentów, oświadczeń.
- Zamawiający wykluczy z postępowania Oferentów, którzy złożą ofertę niezgodną z prawdą (poświadczą nieprawdziwe informacje).
- Ofertę Oferenta wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.
- Oferenci uczestniczą w postępowaniu ofertowym na własne ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu odstąpienia przez Zamawiającego od postępowania ofertowego.
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Zleceniobiorcy w przypadku działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy, przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego oraz wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej wśród najkorzystniejszych ofert, jeżeli Oferent, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy w przedmiocie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia.
- Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Inkubator Innowacyjności 2.0 dofinansowanego z Funduszy Europejskich (Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020).